men vaddå störa??

Molly är bra jobbig ibland...men hon sköter sin uppgift på att få mig att sköta mig... för här är jag...trött i eftermiddas och precis bloggat, vad tror ni min kära katt hittar på då? ja inte är det att vara lugn och värma mattes fötter inte...nej nej... nu ska vi få matte att städa hela lägenheten...Det började med att hon först skvätte ut kattsand i hallen, yummie vad fräscht... och sedan går hon framför mig och börjar skrapa på golvet som hon gör när hon täcker över sin skit, öhhh va?? hon har aldrig gjort så innan, och hennes kattlåda har väl aldrig varit så skitig innan, va som om hon skulle säga byt sand i min låda din slöfock, hon är inte dum inte... johopp... ingen tupplur inte... börja rensa och skvätte själv ut mer sand i hallen...toppen... slänger skiten i en påse istället = ännu mer sand i hallen som nu började likna en öken...hopp ut i badrummet och skura kattlådan, sen fick jag skura badkaret....hopp ut i hallen, fram med dammsugarn....rent i hallen, går ut i vardagsrummet som ser löjligt stökigt ut i jämförelse med hallen, dammsugning i vardagsrummet, ut i köket... samma visa här och vips hade molly grejat så matte städat heeela lägenheten...någon annan slöfock där ute i sverige som har lust att låna en katt som får en att sköta sina sysslor? höhö....

Såå när jag varit så duktig tror man ju att man ska få sova lite....haha trodde jag ja.... håller precis på att somna när det ringer på dörren....vad faaaaan!! Är det tv licensen eller vad?? smyger mig till dörren...där står en söt tant, jag öppnar, kanske har något med stambytet att göra... nehepp det är jehovas vittne...självklart! Vad skulle det annars vara som förgyller min dag =P fick nu en andvändning av min gröthosta... får en "hostattack" förklarar mitt sjukdomstillstånd och att jag ej är troende, helt enkelt en förlorad själ, en till hostattack och sedan var den söta tanten borta... jag älskar alla människor...men en dag som denna, tro inte att jag är redo att diskutera religion då!!

Såå.. vilken  dag det har varit... ska ta en alvedon...lägga mig i sängen, be en bön att jag somnar och drömma om min älskling och att detta skulle kunna vara vi


Eller att det var jag som satt på denna mustangen....



Å vad jag skulle behöva semester!!!!!

nåväl....sov så gott pussiluss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0