Jag kan ju!

Laga mat! Av det jag hade hemma "bara vispa" jag ihop något, vet ni vad? En UNDERBART gooood soppa!! haha jepp vill ni ha recept? Klart ni vill!! den va super duper god!

1liter vatten
2 tärningar grönsaksbuljong
Ca 1,5 riven morot
1 burk krossade tomater
Basilika ca 2msk, jag använder ICA´s frysta hackade, super bra! räcker hur länge som helst!
Svartpeppar och salt efter smak
och den hemliga ingrediensen som ger den ett sting.. ca½burk tacosås (beror på hur stark ni vill ha)
Jag slängde också i gårddagens makaroner... men det gör man som man vill...
Toppa också med basilika

Den var go, het och det blev myyyycke!! räcker typ till 4 pers... hehe någon som vill ha soppa föresten? har en del över..

mmm ne nu ska jag ut å lägga mig på gräsmattan och läsa lite skolböcker.. sen ut å springa när det blivit lite svalare... just det, är inne på mitt andra försök nu att sluta riva av naglarna, och det börjar bra kan jag rapportra! hehe kram kram

Goood moooorning!

Sitter i skolan och pluggar med E hehe.. grymt internet har de här, annat än mitt sega... Knapprar på Knäckemackor med hushållsost, bara hushållsost, smöret är slut nu, ingen idé att köpa nytt, ska ju inte vara här så lång tid till.... Nepp nu ska ja börja skriva på hemtentan!! Kram kram

Den 13 Juni

Är banne mig en fredag, jag ska alltså göra min tenta som jag ej klarat en enda gång på fredagen den 13! Å vet ni vad! Det är bra! För fredagen den 13 brukar vara mina turdagar... jag är en såndär tvärtom människa,, får mina otursdagar andra dagar, typ idag höhö...

Nepp nu ska jag hoppa i sängen har handledning imorgon inför lite intervjuer vi ska göra...

Sov så gott pussiluss

Dålig dag

Idag,.... Först, jag klara inte tentan jag gjort 4!!! jävla gånger nu!!! Och nästa tillfälle är den 13 Juni, alltså innebär det att jag får åka hem, å sen tillbaka igen...jag dör... absolut inget jag vill nu!! Mmm men ja börja störtlipa när jag fick reda på att ja inte klara den, kastar mig i sängen vilket resulterar i att jag slår huvuet i betongväggen hopp... Så då tänker jag att mm jag cyklar ner till stan då och går på biblioteket för att hitta en bok ja är ute efter... Måste dock pumpa hjulen på cykeln först.. men jaaa vet ni vad som är fel då?? Jooo min pump är för tjock! Den går ej genom ekrarna... hopp kul.. Stod å kämpa å kämpa å tillslut sket samma, träning för benen är aldrig fel...

så nu sitter jag här med ett ömmande knä eftersom jag överbelastat det idag.. och ni som känner mig vet att jag har ett knä som är sämt i världen, hopparknä kallas det visst enligt  min läkare...

Min dag idag? Öhh nej! Kanske borde köpa en lott... men nej just det jag har ju inte råååd hate this... Just det! Jag ser fram emot helgen istället... Ska till Kalmar med E och J, vi ska passa E´s hund i hennes hus och göra våra hemtentor... Grilla vid havet och mysa, från fre-sön... gott?? öhh jaaaa

Dagens låtar..

De två skönaste låtarna idag som förgyllde min joggingrunda,

Veronica Maggio - Måndagsbarn
Håkan Hellström - Ramlar

Underbart!
För idag var det tungt, har inte joggat på ett tag misstänkte att en förkylning skulle bryta ut då, ut i joggingspåret idag och fyyy vad jobbigt det va! Först fick jag håll, sen efter halva streckan sträkte jag till foten så jag börja halta.. skit tänkte jag nu har jag väl vrickat skiten.. men det gick över... jogga sista 800 metrarna hem och de var jobbiga... så himla tungt! Antagligen har/haft infektion i kroppen men äsch nu e ja på g igen! Lite styrka när ja kom också.. Imorgon tänkte jag Gogga, Jogga varannan låt, Powerwalka varannan låt, men när du joggar med låten så se till att ha ett litet högre tempo än du brukar ha vid jogging, himla effektivt och skönt!

Jepp nu ska jag steka vegetarisk hamburgare med fullkorns hamburgerbröd, hemmagjord klyftpotatis och sallad... smaskens! massa kolhydrater iknow...men endå... sen ska jag ner till bibban och låna böcker  jepps! Vad ska ni göra? Pöss

Helgen

Har varit bra, är lite trött idag faktiskt... Älsklingen har varit här och jag saknar honom redan fastän det inte ens var en timma sedan jag såg honom.... bara typ 11 dagar kvar innan vi syns nästa gång.. Lovely..

Hmm i veckan då är det dax för slutspörten! Ett grupparbete ska göras och 1 hemtenta! Idag tar jag det ledigt och samlar nya krafter... tror jag ska gå å lägga mig en stund faktiskt.. tänkte lägga upp lite bilder men ja ooorkar inte för trött... skriver mer sen hehe pöss på er

Bilresa i sommar?

Här finns en lista på vad bensin/diesel kostar i olika länder i Europa

http://www.e24.se/pengar24/resor/artikel_479961.e24

Berätta ja att ja tanka i förrgår för 13,19? hade dock bara 1 hundralapp kvar... och den fick gå åt... hmm... men endå, det var dessutom en shellmack, Hydro var näst dyrast, Preem var dyrast.. Iallafall i Växjö på min sträcka mellan universitetet och hemmet... så nu vet ni det

Jag tror jag döööör

Apropå hundar... en av mina favortiraser är kuvaszen...och det måste vara ödet... kolla in annonsen... hur sugen blir man inte? oj oj oj... ne tillbaka till plugget innan några dåliga ideér börjar formas i mitt huvud....

http://www.blocket.se/vi/16270661.htm?ca=15_s

kolla in....

Är det någon gång

i livet man ska ha hund så är det ju när man är student...
Längtar verkligen efter hundarna där hemma... ut och gå på promenader som jag älskar...ut och jogga... och ha nån hemma... En katt vill ju inte åka bil hit å dit...men en hund... å skulle lätt kunna tänka mig vara fodervärd! Fast en ganska liten ras då, så inte fodret kostar så mycket hehehe... mmm det hade varit fint... drömma går ju ;) Å nu tänker ni "vem skulle passa den när du är ute och reser då?"... hehe min mor.. hon är också hundsugen.. har passat en pudel i några omgånger... mycket märkligt men sant.. det går framåt för mammsen! Glömmer aldrig när hon fick infall att vilja ha ett djur och jag kom hem och hon hade ett marsvin hemma.. jag själv gillar inte marsvin, tråkiga djur enligt mig, men mamma hon hade ett marsvin som hette Aramis.. jösses vad hon greja med honom...fast hon insåg efter ett tag att hon var allergisk... jag har nog aldrig sett min mor så ledsen som när vi lämna Aramis till en marsvins uppfödning... helt otroligt... Men men i sommar får jag iallfall min dos hund av de två galningarna back home... och kanske till hösten en vän flyttar in... vi får se...





Ni vet väl om

Att ni ska bannlysa bensinmackar i helgen? f rom idag och till den 26? Som protest mot de höga bensinpriserna? Så om ni ska köpa något på vägen köp det någon annanstans...

Hur många svenskar vill ha höjda bensinpriser? Är det demokratiskt? Det är verkligen mot min vilja, ja kan ju kanske i framtiden inte ens ta mig hem!! Fan jag har redan börjat cykla över allt... är trött på detta med att den svenska regeringen styr över svenskarna, släpp för fan systembolaget och sluta höj bensinen. De säger att de tänker på den kommande generationen, men hejcon bacon, vad ska det bli av den med mat, bensin, tobak mm... som blir dyrare hela tiden?? Man har ju inte råd att leva längre... trodde det skulle bli bättre än så här när den borgerliga regeringen vann.... och slutligen! HÖJ SJUKSKÖTERSKORNAS LÖNER NUUUUUUU!!!!    Eller! Så kan ni ju göra våran utbildning gratis! Så vi slipper studielån! Låt CSN skita ner sig och gör så att bankerna kan få göra någonform av studentlån till bättre räntesats så man kan baka in hela kostnaden i ev framtida ex bostadslån... för fasen vad med pengar det går åt till räntesatser! i hate it... svenska systemet i all ära, men vilka gynnar det egentligen?



Coca cola

Okej... jag får inte dricka det längre, men ibland kan man inte hejda sig, vad finns som är godare än en riktigt kall cola en sommardag? Men om jag nu inte längre får dricka det kan jag väl ändå få ha en t-shirt med en cola på? Denna hade suttit fint.... I want IT!! Nån snäll själ som har överskott av pengar?? Den är ju helt underbar!!



Bild från asos.com där ni även hittar den, klicka här för att komma dit

Visst är det roligt

När man blir glatt överaskad av sig själv? Som idag på seminariet, Jag sa nånting, hon fråga något och jag fick beröm... öhh men nu i efterhand har jag ingen aning om vad det var jag sa...det var som om munnen hade ett eget liv...kommer ihåg att det lät bra också...

Kom precis hem efter en powerwalk..pallade inte jogging idag, mitt ben kändes så konstigt igår...men det blev lite styrketräning när jag kom hem också, härligt härligt!

Sitter å väntar på att min mat ska bli färdig... qorn och potatiskroketter...smaskens! hmm... Sen ska jag som vanligt plugga *suck*... men efter lördag har jag bara två saker kvar att göra innan sommarn tjohoo... förutsatt att jag klara den tentan jag hade för ett tag sen... jag hoppas verkligen...

Nä nu e snart maten färdig! Tjing

Är

lite tvär idag... eller off... åkte med P och titta i lite affär... hon kom hem med glas, grejer till festen och blommor... jag kom hem med grönsaker... köpte en glass också...
Såg ett par fina gummistövlar, men den där euforiska glädjen över att hitta något så fint var som bortblåst... P börja ta kort från alla håll för att skicka till sin mamma, med ett jag har ju nyss fyllt år! Jag titta på stövlarna tänkte att de kan vara bra att ha om man har en trädgård eller bor i växjö där det regnar jämt... men sen äsch nu går jag och köper en glass... jo tittade lite på bensinpriser också...det är ju för jäkligt... gjorde att jag börja snegla på cyklar.. men äsch.. vartenda öre jag har ska gå till min bil nu och mat... and thats it.. Deppig? jupps det e jag... var tog solen vägen? mitt underbara gratis nöje!

Jo en sak har gjort mig glad! Kanske blir ett tjejgäng som langar en sista minuten innan skolan börjar till hösten!!! Najs?? Öhh JAAAAA... så alla töser som har lust att dra utomlands i augusti hör av er! ;)

pösss

Sallad..

Har jag mumsat på nu... jupp... himla gott! Min favoritsallad består av följande:
Röda äpplen
Isbergssallad
Gurka
Tomat
Rivna morötter
Mozzarella ost
Brödkrutonger
Balsamvinäger

Så himla mumsigt! Självklart kan man ju variera salladen till vad man tycker bäst om, men toppa absolut med balsamvinäger, mozzarella och krutonger, det är pricken över i:et så att säga =)

Blir ingen joggingrunda idag....orkar inte, har ont i magen... blir nog bara lite situps, benböj och armhävningar... fast det tar jag senare. Nu blir det plugg!

Hmm...

Det hände något konstigt med texten i mitt förra inlägg.... kom åt nån knapp... kan inte fixa det dock....man kan inte alltid fixa allt...hehe... nu ska jag bädda sängen med nytvättade lakan yummie...nyduschad är jag också! finns det något skönare än att vara nyduschad och krypa ner i nybäddat? yummie yummie! sitter och lyssnar på No air just nu... min favorit för tillfället så himla fin!! Den där chris Brown kan sjunga trots allt =)  fast M hade på nån låt förut som han sjunger me typ säckpipor! d gilla ja iiiiinte!! huu... hehe... Well Allkårsveckan har startat nu, och tror ni jag ska gå på nåt? nix.. no money eller tid! är förnuftig plugg framför party jäääklar!! haha... ne nu ska jag sova hej på er!

jogging..

   

puh kom precis hem efter min joggingrund... puuuuh... det är jobbisch å jogga.. spec när man som avslutning gör magträning och armhävningar!! men! vad jag skulle säga med detta inlägget var att jag måste hylla min joggingskor! Fick dem av papps när ja fyllde 17 tror jag det va, och jag ääääälskar dem! vet inte vad jag skulle göra utan dem! jag flyyger fram...nåja inte riktigt men nästan hehe... så vad jag skulle säga är att investera i ett par RIKTIGA joggingskor så känns det mycket bättre att ge sig ut i spåren... året efter jag fick joggingdojorna fick jag min ipod också av papps... tror ni den också får följa med i spåret? och där gör ni en playlist som heter jogging och lägger in tempolåtar...rock är bra..gillar trummorna och hur sporrad blir man inte när Foo fighters sjunger The Pretender? Adrenalinet sprutar i kroppen! vilket är bra för då kommer sympatiska systemet igång å d e bra bra, iallafall när man joggar! Och ät inte på några timmar innan ni ger er ut, för det tar ca 4 tim för maten smälta (eller var det lämna magsäcken? hmm), och detta gör det parasympatiskasystemet, och sympatikus och parasympatikus kan inte jobba i samklang direkt.. det ena är vila och det andra kamp/flykt. Grunda med bra mat och vatten, men drick inte mängdvis innan ni ger er ut heller... Oj blev en liten fias joggingtips detta... har ni några bra tips? Just det!!! glöm inte stretchingen!!


Gooooood mooooorning!

Har precis ätit frulle, blev 1 banan och två mackor med philadelphiaost, smaskens hehe.... Idag blir det plugg för typ hela slanten usch...booooring... nåja... vad ska ni göra idag???

pössss

Puh! äntligen!!!

Nu kommer jag in på min blogg!!! har inte kunnat blogga på evigheter!!!!! Jag har typ dött inombords speciellt för jag haft så mycket att skriva om! jisses... okej... men men ny vecka nya tag! ska först presentera denna kjol som jag fullkomligt förälskat mig i...



Bild är från Asos där man även hittar den...

Men det är alltid så, blir man kär i något materiellt ting så är det alltid när man inte har pengar!! Jag blir tokig! Va nere på stan med J idag också. Hon skulle titta på jeans, och det fanns så himla mycket fina saker! Typ klänningar, koftor och kjolar! Och är det något jag behöver så är det kofta, en halvvarm go kofta, typ den jag såg på monki för ett tag sen... då hade jag pengar.. varför köpte jag inte den? nåja.. går ju bra att vara efterklok. Och papps om du undrar varför jag behöver mer kläder så är det för de tappar formen efter ett tag. Skulle också behöva en väska, en såndär som det får plats exakt en mapp med papper, en bok och pennor, har bara mega stora väskor eller pyttesmå, ingen direkt skolväska. Skulle varit fint med en i läder typ... mmm tåls att tänka på till hösten.

Men åter till staden... Vi unnade oss en caffelatte på stan som smakade himelskt, J blev typ hög av koffeinet och lyckan över att kunna köpa en kaffelatte att hon cykla rakt ner i ett dike på väg hem... jag garva så jag dog! Sen plocka vi ihop lite saker ifrån frysen och kylen och det blev en himmelskt god middag!!

Äter mycket frukt och grönt nu.. de hade billiga bananer och gurka på Ica, 9.90 kg! drömmen! Köpte 8 bananer, 2 tomater, 1 gurka, ett paket morötter och 1 paket med tortillabröd och det blev 52kr!! mumsigt! Men men ska nog klara mig fint till på torsdag, köpte storpack med köttfärs förra veckan när ja invigde min cykelkorg, 39.90 kg! 2.5 kg åkte hem till mig och frös in...super bra!

Som jag låter, hade jag hört mig själv för ett år sedan hade jag dött av garv.. men nu är verkligheten en annan...mycket förändras på ett år.. jepp nepp nu ska jag diska! tjing!

Soligt ute idag,

Vill sola, men folk går runt i jackor, är det kallt?? Vill ta mina två stoooora kuddar och en filt å ligga å chilla på gräsmattan och dricka saft och läsa massa saker.... men tänk om det är för kallt....usch nu är jag orolig...  Så här vill jag kunna gå klädd idag!  

image139

Seg i huvet

Dax för bad! mmm vi säger så.... sen ska jag lägga mig och läsa lite filosofi och omvårdnad... Kan ni nått om Buber och Jag-Du, Jag-Det?  Hehe det kan jag lite iallafall!! men har en hel bok om det att läsa... flumm.... nåja... har lite annat kul att läsa också nä nu ska jag och min hjärna ta en paus! God natt allihopa sussa sött och sweet dreams!

Jag har en idé!

Istället för att sitta vecka ut och vecka in å sitta på seminarium en gång i veckan och resten av tiden sitta och läsa i böcker kan man väl istället skicka iväg studenterna utomlands och hjälpa till?? Nu sitter 900 barn fast under rasmassor, folk dör i Burma efter katastrofen, istället för att skicka massa pengar kan vi väl skicka folk? Hur mycket mer hade inte vi ssk studenter lärt oss av det riktiga livet istället för att läsa i böcker om det? Verkligen uppleva det!! Eller alla dessa barnhem i världen som tar hand om barn men där barnen dör ändå eftersom ingen tar upp dem och gosar...vet ni att en människa dör om den inte får beröring? De där 4 veckornas praktik på vårdavdelning kan jag allvarligt säga att jag gärna bytt ut mot praktik med typ Läkare utan gränser... det hade gett mig mer... fruktansvärt mycket mer!

image138

Ojdå...

Vet ni vad? jag tog sparpengar.. som jag hade tänkt göra mig fin för inför jobbstarten och betalade elräkningen... vuxenpoäng? och någon som är bra på att klippa hår? Eller någon som har bra tips på pedikyr? mina fötter behöver en riktig genomgång....hehe... men det får vänta! Först och främst elräkning! Jag är nöjd över mig själv nu... känner mig vuxen... vill betala mer räkningar.... höhö...Nä om man kanske skulle laga sig en lunch?

Just det!! Mina Lovers E och K fyller år idag!! Congratulations säger Lillan i familjen hehe! Skulle lägga in ett pinsamt kort på er men hitta inget typiskt! Men grattis!!!!!! Kram på er!!!

image137

En humer...

Är en röd person som är humoristisk höhö...men nej papps...jag glömde ett m jag skulle fått en hummer till pojkvän... e du nöjd nu?? hehe....

För övrigt kom den idag... den där jäkeln som kommer var tredje månad som jag hatar så innerligt! vet ni vad jag babblar om? mmm Elräkningen!!! Elräkning + Hyra + Telefonräkning = inget roligt när man får typ halva studiebidraget i Maj... mmm... Nåja det blir nog ingen direkt party månad, men vad gör väl det? Jag har mycke plugg och börjar jobba ändå.. så det ska nog gå fint... enda problemet är att jag är ett sånt matmonster... så det får bli en såndär billig men nyttighetsmånad med maten *suck* nåväl puss på er!

Handledning

- Ett vårdpedagogiskt verktyg...
Spännande? haha sitter å läser en sådan bok nu, seminarium imorgonbitto tjohoo vad roligt *not*... Mycket härlig och mysig helg med älsklingen!! Hehe har doppat mig två gånger i år nu, i en sjö dock, men ändå det är min beach nu, med ormar på...mmm ni läste rätt... "grannen" på stranden hittade en orm på sin handduk, visade sig att det var en bebishuggorm... Fia fick panik och bad J och älsklingen om att istället gå och spela minigolf, tur var väl det för annars hade jag haft en humer till pojkvän idag (rejält bränd, solen tar inte alls i sverige hmm hmm)..jaa sjukt läskigt.. gillade ormar när jag va yngre... nu tycker ja de är läskiga har sett för mycket sjuka saker på youtube... ormar å hajar e läskiga.... spindlar och skorpioner är däremot cooola har absolut inget emot dem.... fast gråsuggor eller vad det heter är också läskiga... ne nu ska jag gå tillbaka till min bok....vilket flummigt inlägg haha... hej på er!

God morgon

Vet ni vad som hade varit gott? Frukost från Espresso house...ni vet med en ljus scones med creamcheese caffelatte och juice.....tror ni de har Espresso house i Växjö? Skulle inte tro det...bajs... får bli en chokladmjölk med rostatbröd istället... sen beachen!!!!!!!
image136



Sova

Tänkte jag att jag skulle göra efter jag tvättat håret... sjukt ont i min rygg, dagens håkan låt som går på repeat är den fulaste flickan i världen... kan bara inte bestämma mig vilken som är bäst.... Har dammat av takfläkten idag, och nu är den igångsatt! Imorgon blir det mycket att göra, först upp å ner på staden med M, köpa solskyddskräm å lite fika  å sånt, sen ut till J å hämta upp henne å kanske C sen chill på Evedal sola spela lite kubb kanske...läsa lite plugg å njuta av livet som student medans ni andra kan sitta inne framför era datorer! tjohoooo!! Jag vill inte börja jobba sen... kanske blir en såndär som typ jobbar två veckor i norge sen ledig två i månaden hade inte varit fel...inte alls! Gillar inte att gå in i rutiner måste hända grejer hela tiden!! Hehe har iallafall varit duktig nu och skickat iväg bilder på älsklingen från hans student tills hans mamma hitta en massa andra roliga kort också hahahaha....





Underbart väder!!

Herregud vilket fint väder det har drabbat Växjö! Jag blir ju tossig!! Jag och J drog till "stranden" idag eller aaa strand å strand, vi drog till en sjö som heter Evedal eller nåt för att inviga sommaren hade vi lunch från McD med oss.... så sjuuukt gött!!! J´s granne frågade oss när vi packa ihop oss om vi hade med oss solkräm eller ville låna av honom höhö öhh neej det är för mesar....inte lika stöddig är jag nu sittandes med en bränd rumpa+rygg och soleksem på hals och fötter!! Ska duscha sen ska jag bege mig ner till staden och köpa solskyddsfaktor... för imorgon ska vi nog sola igen, om vädret tillåter!! Men först måste jag duscha å kolla på ett avsnitt OC...mmm hej på er så länge!

Svensk sommar på G!!!

Mmmm.... Idag så känns det skönt, mmm nästan som sommar!!! Först hade vi plugg, sen hade A med sig Kubb till skolan så efter skolan spelade jag, T, A och F kubb..sen drog vi in till stan satte oss på Subway uteservering käka en macka och njöt av solen!!   Sjukt gött!! Imorgon blir det kanske mer kubb och grillning....CHILL!!! jag känner det den svenska sommarn är på G, längtar bara efter att få sätta mig på en uteservering på avenyn eller typ rumpans uteservering precis vid ån..ni som kommer från Kba fattar va ja menar...å jordgubbar!! näääär kommer de svenska jordgubbarna?!?! Att Håkan gjort flera nya låter gör inte heller denna sommarn sämre!! Love love love... det här året blir najs!!!!!
(lyssna på för en lång lång tid och för sent för edelweiss......föresten lyssna på P3 en dag och då hade håkan listat sina favoritlåtar och först var det Edelweiss ni vet från sound of music...vääärldens mysigaste film!! man tycker ju inte sämre om honom för det så att säga ♥)

image134

Me and my Love på valborg... känns så typiskt oss detta kortet hahhaha
Fråga inte vad vi håller på med hehe...




Nu är jag här igen!!

Haha... har varit jäättte dållig på att bloggga, men jag har ju typ träffat alla nu som vill träffa mig så jag har inte haft så mycket att berätta, men! Nu är jag tillbaka i Växjö, ska ha seminarium klockan 9 om Hot och Våld sedan tänkte jag åka hem ta min racer cykel ner på stan köpa en kaffelatte och avnjuta i solen, samt köpa flourtabletter, har lite bilder från Valborg också som jag kan lägga upp hehehehe.... Puss på er sålänge!!

RSS 2.0