Fashion against AIDS

Todelooo oj vad jag pluggar!!! Det är helt galet! nåväl...ska snart börja plugga..har en liten paus... man kan liksom inte bara plugga för då typ dör man =P nåväl, idag kom hm´s Fashion against AIDS ut, självklart åkte jag dit på lunchrasten och shoppa, fick tag på 3 saker...
Först och främst köpte jag Timbalands t-shirt, storlek L för killar, gillar stooora t-shirts och det är så grymt snyggt att rulla upp ärmarna, blev helt fälst i det när jag såg stora t shirts med upprullade ärmar under klänningar för typ 1-2 år sedan? i ELLE, kommer ni ihåg det? nåväl, en sådan fick följa med mig hem... Sedan fick jag tag på t-shirt som Katharine Hamnett designat...jag älskar henne! fasen hade jag själv typ varit känd och haft riktig stake hade jag också gjort t-shirts som henne...för er som undrar är det hon som gör t-shirtsen med texter som Choose Life, Free Burma, Clean up or die.... ni har säkert sett dem.. Och hon andvänder sig av organic cotton....d e fina grejer det, kommer ni ihåg den sjukt Katharine Hamnett inspirerade t shirten från Gina Tricot jag köpte förra veckan? Organic cotton med texten Choose Love... jag har aldrig haft en skönare t-shirt! Prova!! Och om ni vill läsa mer om Katharine kan ni gå in på hennes sida här Slutligen köpte jag en tröja till älsklingen som TIGA designat, inte för att det var därför jag köpte den, varför jag köpte den va för att när vi var ute och handla födelsedagspresent till älsklingens brorson, köpte han en Tröja som var grå, vit och gul med dödskallar, och fällde kommentaren om den hade funnits i min storlek hade jag lätt köpt den! Tröjan som råkar vara ur denna AIDS kampanjen är grymt lik denna tröja, så jag köpte den, och har skickat två kort på den, en på tröjan och en på tröjan med lilla mig hehe...

Eftersom jag just nu läser om Kroppen, och virus med mera så tycker jag det är jätte viktigt att vi alla hjälps åt med forskningen och bidrar, på något sett, om inte med pengar, så kanske med att föra budskapet vidare. På HM idag fick man med kondomer om man ville ha, nu kilar jag ju stadigt med min prins, men jätte bra för andra ungdomar! och det var ett sånt där stort paket dessutom.. Mycket bra! Mycket bra initiativ av HM!  Tog kort på mina inköp, men jag hittar inte sladden, så jag får helt enkelt lägga upp bilderna en annan dag, Och kom ihåg att skydda dig!
Här är dock bilderna från HM´s sida!

image19image18
Kan ni gissa vem som har gjort vilken? ;) inte så svårt...

Nedräkningen har börjat!

Jag är så himla taggad att fylla 20... även fast jag kommer fira den ensam...eller näää jag kommer ju ha Molly här hos mig! Har praktik då, så jag kommer nog vandra runt på en avdelning hela dagen och sedan hem, ta ett varmt bad och bara njuta av att jag nästan kan göra vad jag vill..Härligt! Hmm.... har aldrig firat min födelsedag själv innan, men det känns som om det kommer bli helt okej faktiskt...jävlar vad gött jag ska ha det, Molly ska få gåslever och jag ska äta hmm... bra fråga, får klura lite på det... hehe 51 dagar kvar iallafall...

Får ju åka hem på helgen och tjingsa på släkten...men oj vad gott att fylla år då... haha hade varit grymt med en överaskningsfest också...nån gång innan jag dör vill jag ha en massiv överaskningsfest så d så!

Vad ska man önska sig när man fyller 20 då? känns som om det är då det börjar gå nerför haha.. nä ja vet inte vad jag önskar mig, en resa kanske? ne för dyrt... pengar, pengar är alltid bra som student, jupp...skulle ju helst vilja ha, som jag har velat ha sedan jag var liten varje födelsedag/jul...en egen hund.. men får man verkligen vara så barnslig och önska sig det som 20 åring? och jag kanske ska ge upp det, har jag inte fått nån än, lär jag inte få det heller...
usch sitter och pluggar...har iiiingen motivation..d e så tråkigt.. nä nu ska jag ta en dusch.. tjing så länge och ha det gott puss på er!

Ännu en

underbar trötthets dag....somna i soffan igår med huvudet rakt bakåt på nackstödet...inge bra! Och idag när jag kom hem från skolan vid 11 somna jag fram till 15...hmmm....börjar fundera på om jag har brist på något...kanske borde köpa lite Blutsaft eller vad d heter hehe...
Jahopp idag börjar Gossip Girl sändas i Sverige, kul att jag redan sett 13 avsnitt...nåja denna gången får man ju text!
Älsklingen är ju som sagt i lumpen nu och han skulle ringa vid 9 igårkväll..men det var ingen som ringde...hepp han har väl somnat tänkte jag säkert jätte jobbigt första dagarna i lumpen, Men! 23.44 ringer mobilen, och ja det var älsklingen... Den stackarn hade hållt på med brandövning fram till den tiden och skulle nu gå och lägga sig, vi hann prata i 3 min typ.. hopp hopp...
Sitter just nu och äter lite middag, egen gjorda klyftpotatis, vegoburgre och en massa sallad *mums* jag har verkligen dille på sallad! Efter jag ätit upp ska jag bort till brevlådan och posta ett paket till älsklingen, han måste ju ha lite bilder på mig nu i lumpen..hehe...Och lite annat smått å gott...

nä, nu ska jag fortsätta käka! tjing så länge!

Trött!

Idag är jag så himla trött! har precis ätit middag...fick mina böcker också idag, jisses....ska jag behöva läsa alla dessa? Riktiga tungviktare! Gick ner till bensinmacken för jag tänkte att det är ju skönt med en liten promenad, men jäklar vad trött jag blev...
Idag har älsklingen ryckt in i lumpen, fick ett stressigt sms från honom förut om att han ringer ikväll...hopp hopp...stackars bebbi....
Och sista timmen i skolan idag ägnade vi oss åt att titta på en film som handlar om obduktion... Jahopp... Tror ni det var riktiga människor de obducerade? Jajamensan! (hur många gånger tror ni jag ulkade?) Kan ju säga att det inte blev något kött till middagen...var lite väl häftigt...
Idag är en sådan där dag när man bara vill gå under jorden ni vet? Och jag svär på hedersord, det spökar i lägenheten, både jag och Molly har börjat höra ljud ifrån hallen...ruskigt läskigt....nepp nu ska jag plugga (igen, SUCK!)
Nåväl, ser fram emot torsdag, för då är det den 31 Januari och då kommer T-Shirtsen från HM ut, till förmån för att bekämpa AIDS, sjuksköterska som jag är (snart) ska jag självklart vara med och stödja detta med att iallafall försöka norpa åt mig Good Charlottes och Timbalands tröjor... och om ni har lite brist på toppar eller t shirts föreslår jag ett besök till HM och slå samtidigt ett slag för människan.....Lyssnar på Thomas Rusiaks Hiphopper just nu,.,,...så grymt go låt! hepp åter till böckernas värld! Fast helst skulle jag vilja göra som Hera! Pussiluss



Smarrig mat!

Pratade lite med A på msn. Hon och pappa hade ätit god soppa idag också tipsade hon om en bra sida med smarriga recept...jag ska definitvt prova den heta tomatsoppan med vitlök. sidan hittar ni här

sitter just nu och tittar på what a girl wants....så jäkla roligt när kristallkronen dimper i backen och när Daphne och pappan rymmer iväg på en MC haha... hajdå så länge

Den gamla goda tiden...

Har suttit här ett tag och tittat igenom kort från när man var yngre...jisses hittade kort från när jag var 14 och uppåt... Härliga tider! vill tillbaka! haha... först hittade jag en massa kort från gymnasiet.. typ en hel drös galna kort på mig och dea...hehe och ett fint
 

Sen hittade jag en massa på min systerson L, haha bara så söta! ska skicka in så jag får printat ut dem i en fotoaffär, kan nog nästan fylla ett helt album...haha.... och så hitta jag detta helsköna kortet på mig, (tagit kort på ett kort)

coolaste bebisen i stan? behöver jag berätta att ett av mina första par skor var röda converse?

Sedan hittade jag huuuuur mycket party bilder som helst! Detta är en såndär hårddisk ens egna ungar inte ska få tag på haha, en massa goa kort på mig och älsklingen och goa vänner, bland annat detta goa på mig och pempom



hehe var bara tvungen, tjing så länge!

Längtar!...

Jag vill hem!! hem till Götet...älskade götet... finns det något bättre än vår i Göteborg/Kungsbacka? var ute i 2½ timma på promenad, rätt friskt tempo.. gick upp i ett bostadsområde som va jätte långt, och helt plötsligt kom jag ut i ett landskap som påminner om abg, och så kom det! en hästskylt! Toppen tänkte jag som pinnade på här ligger nog ett stall någonstans..va härligt att känna lite stalldoft och titta på hästar... å jag gick och gick och tillslut såg jag 1 häst.... inne bland en massa träd...
Deprimerande! hade jag varit i hemma hade jag tappat räkningen för hur många hästar jag sett.. Äsch jag ska själv ha hästar om ett tag... peppade mig själv med att tänka att ju fortare jag blir klar, ju fortare tjänar jag pengar och kan skaffa egna...
När jag kom hem tittade jag lite på ridskolorna här i Växjö och vad de har för hästar.. kanske börja rida där så länge? finns ju inte så värst mycket att göra här i Växjö...och hästarna såg mysiga ut...lurviga och goa iallafall på bilden... Hoppas jag får jobb nu då så kan jag spara pengar till det... vore underbart! Yepp yepp! dax att leta fram ridkläderna kanske?...nä först jobb och pengar... jepp....ååå vad jag saknar Melvin och Oliver!

Jag ute och rider barbacka på Melvin...

Oliver så söt..jag ja..hmm...haha..

Lägger upp en annan bild på Melvin när längtan är som störst... Kram på er alla!




Det är sol!

Jag kan inte fatta det! det är sol ute! ska slänga i mig lite frukost (laddat med vitaminer) och sen promenera ända tills solen försvinner! jupp jupp tjing så länge! och det gamla uttrycket efter regn kommer solsken stämmer så bra!    Pussiluss

Pappa..

är här och hälsar på mig! och det är super mysigt! Just nu ligger han och Molly i min säng och sover... vi har varit och handlat lite, pappa har fyllt på mat förrådet tack pappa du är bäst! Jag fyndade e liten present till älsklingen också, ett ihopfällbart pokerbord...verkade najs tycker jag...

Hehe tittar på tv4+ just nu, det är det där programmet om kolonilottsområde.. så jäkla söta! De sitter och mäter sina potatisar om vem som har störst potatis, den ena hade dock en längre och den andra en tjockare, så det blev oavgjord match... hoppas jag också blir sån, med en massa goda vänner och så chill livsstil att potatisar är den stora grejen för dagen haha...
Och det är (självklart) sommar också å det ser bara såå mysigt ut! riktig svensk sommar! Jag vill också ha en liten sommarstuga sen (älskling om du läser detta vet du vad som gäller ;)   ) ååå vad mysigt det ser ut! Jag vill också ha sommar NUUUU!   Det var så härligt i sommras på Corfu med älsklingen....

Du och jag älskling...

Svart..

Jag gillar verkligen svart och grått... och rosa... men finns det något lättare att matcha än svart? skulle inte tro det... fast jag har mest min svarta period under hösten/vintern, sen börjar den sakta avta... och det har nog börjat nu... köpte ju naturvit t-shirt och älskar den randiga klänningen älsklingen gav mig.. och självklart mina converse... Och idag kom jag på mig själv med att titta på mycket hmm ljusblått? och skjortklänningar...kommer definitivt ha en del sådana nu på våren.. mamma tycker jag ska köpa rutigt... men ända sen jag gick i fyran och mamma tvingade på mig röd/svart rutiga byxor på skolfotot har jag inte riktigt smält det rutiga... har en rutig blus i garderoben som jag använt 1 gång... känner mig inte fullt bekväm i den...nåväl.. det löser sig nog.. vilka färger är era favoriter just nu? mina är helt klart rosa, svart, blå och grå...  Här är iallafall jag i höstas, klädd i svart paljettklänning, svart armband, svarta legging och till och med svarta underkläder haha..
 

och här är nu i förra veckan


Vad är finast? nu ska jag nanna pussiluss

Här är en länk..

För att se på den roliga bebisen kan ni klicka här
nu ska ja äta falurågrut med gurka och dricka oboy *mums*
Puss på er!

Haha..

Sitter och tittar på Lets Dance och jag tror jag nyss såg den roligaste reklamen på länge haha.. Har ni sett den för Räkost med den lilla bebisen som dansar till den där låten thats the way aha aha.....haha jäääkligt rolig, tycker iallafall jag... haha....
Gud vilka fräcka kläder Daniel och Linda hade! gud vad fint de dansar också! ett riktigt litet mumintroll hehe...
bloggar nog lite senare igen tjingelin så länge! nu ska jag ta en bulle.... 

Vilket väder!

Herregud kom hem för en stund sen från bilverkstaden...jag hade ju tänkt promenera hem, men attans vad det blåser och REGNAR! blev buss istället... En rättelse från förra inlägget som min älskling påpekade, att det är mindre än 2 månader kvar innan jag fyller 20, och ja det vet väl jag också, men på kvällen "tappar man" lätt en bokstav eller siffra eller nåt... Nä molly ligger så sött och sussar på den rosa mattan, ser väldigt lockande ut.. ska nog också ta mig en tupplur. Pratade nyss med pappa, han vilade och hade Maxi bredvid sig, saknar den katten så himla go...Nä..tupplur va det!     
  
söta Maxi vilar ut sig, eller maaasii som små tjejerna säger...

Sen kväll igen...

Skulle gå och lägga mig tidigt idag tänkte jag, eftersom jag missade frukosten imorse och satt 2 timmar på första föreläsningen och hungrade ihjäl, fick en rolig blick av läraren i 5 minuters pausen när jag kom med en stor fralla, men gott vad det! Sitter och knåpar ihop ett CV till Albrekts Guld, de söker extra personal och det känns som jag har en del fritid jag kan fylla med lite jobb... så kan man köpa lite lyxigare mat, både till mig och Molly..fast pappa har köpt en stor säck Royal Canin till henne som räcker ett bra tag, Tack pappa!

Hopp... det regnar här...igen... jag har lyckats hamna i Sveriges regnigaste stad, trodde Borås var det men men.. Killen jag köpte lägenheten av berättade stolt vad Växjö mest var känt för dels att det är den regnigaste staden och det klamydia tätaste universitetet..jahopp... Var har jag hamnat?? Gick förbi en av de "trendigare" affärerna som finns i Växjö.. där hängde en Gås jacka och en Gås väst som skyltning.. jag vet inte, är det bara jag som tycker de är liiiite urtjatade? Äger man redan en så okej, men hur gamla var vi när de blev moderna? gick vi i sjuan?

Nåväl, älsklingen ska köpa aktier imorgon eftersom han ska spara i det nu när han rycker in i lumpen.. jag gav ett litet tips om att jag tyckte han skulle köpa Odd Molly....iallafall 1! bara för miiiin skull! hade varit så kul!

Fyller 20 om mindre än en månad! har säkert sagt det innan men åååå vad jag lääääängtar!! Det kommer bli grymt! ja iallafall att kunna gå på systemet... sen att jag har praktik och kommer tillbringa hela dagen med att gå runt på en avdelning är en annan femma *suck*, men systemet ska jag förbi den dagen!! Och folk får gärna hälsa på mig!! Nåväl.. vad sägs annars om en dunder fest i sommar? nån som är på? fira en massa födelsedagar som alla gått miste om! tänk vad många gånger vi får sjunga jag mår han/hon leva! wiiee!

Oj vad långt detta inlägget blev, men jag har tråkigt....väntar på att älsklingen ska titta klart på något seriöst så han kan höra vad jag skrivit i mitt CV... Men! jag bloggar igen imorgon! för då är det fredag och jag ska sitta hemma och plugga wiiieeee äsch.. ska iallafall unna mig en god middag! tjing så länge! kram på er!! och apropå födelsedag lägger jag in en bild på M´s tårta som jag och erik gjorde! Infogar också bild på mig och vovvarna från förra helgen, saknar dem! och Saga börjar bli så himla stor nu! tänk att hon är valp men nästan lika lång som mig *tihi* snygg jag e va? mysbyxor och reflex jacka haha....nåja sov så gott!

,

Ny sida!

Jahopp, eftersom det verkar mycket bättre att blogga här, ska börja med det höhö... ni som vill läsa gamla inlägg från min förra blogg kan gå in på http://phia.blogdog.se/blog.html    där hittar ni inlägg från när jag flyttade till Växjö, samma tid som jag började blogga alltså. Idag har det inte hänt alltför mycket.. halv sitter i soffan med molly på magen. himla go katt älskar henne! Hon älskar att bli buren vilket är lite kul, tror ni att hon skulle kunna skapa den ny trend, istället för chihuahua kan man ha en katt på armen?

image1
Det här är äkta kärlek!

Nåja varit inne hos tre och fixat min gamla mobil, min älskade älskling ska nämligen få ärva den av mig..
Ja och så lovade jag igår (på min old blogg) att lägga upp bilder på nya t shirten och det är den jag har på mig när jag pussas med molly... men utan katt ser den ut såhär



hmm... jag och M sjöng lite singstar efter skolan... vi hade en het debatt i skolan om att man bara sjunger singstar i onyktert tillstånd, men jag och M stod upp för att man faktiskt kan sjunga ändå... vi blev knäppstämplade, men nej vi är helt normala!
Imorgon ska jag lämna bilen till verkstaden klockan 9 på morgonen, ingen sovmorgon här inte... tänkte gå hem sen, en redig morgon promenix med andra ord.. M tyckte dock inte jag skulle lämna in den eftersom "den låter som en racerbil"... ja kan hålla med henne, den låter cooolt... nä nu ska jag laga lite middag och sen plugga lite å sådär puss å kram!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0