Shopping

Har varit i götet idag med mamms,... shoppade ett par skor jag kollat in ett tag som jag varit förälskad i, första gången jag såg dem vågade jag inte ens prova, men idag, med mamma som back up prova ja dem, "om de passar kan jag betala hälften" ååå de satt som gjutet!!! jag äääääälskar dem! jag som oroat mig så vad jag ska ha för skor i sommar till mina klänningar okej...de kommer från din sko... men är man student så är man!! och de var vackrast i världen! ni hittar dem här, och titta längre ner så finns det en bild uppifrån..men de är mucho finare i verkligeheten...

Sen sprang jag och mamms runt som tokar för att leta efter en jeansjacka... mmm måste ha en, vet inte var jag gjort av dem jag hade som yngre, kastat förmodligen (ännu ett tecken på att man börjar bli gammal är när man vet att man haft saker som vart moderna men kastat och nu ångrar för nu är de heta som f*n igen).... kommer nämligen ihåg att jag hade en Levis jeansjacka som skulle bli sådär perfekt kort och nice, men mamma har icke hittat den, men när vi sätter oss och fikar kommer hon på, "undra om inte jag har en jeansjacka som jag aldrig använder längre i garderoben eller om ja slängde den"....vi åker hem och tittar.....och jag ÄLSKAR min mamma!! Jeansjackan hänger i graderoben..... den är fulsnygg...kort... använd.....fransig....knapparna är PEACEMÄRKEN I GULD!! och märket mina kära vänner....det är en moschino jeansjacka... jag dog.. på fläcken...


Letar bara efter den perfekta väskan nu... sen är jag heelnöjd! nä nu blir det plugg tjing!


Jobbar på!

Vakna 06.45 idag... det är något med luften här i abg, blir horseshow på fredag, sen Växjö igen, och sen tebax te Kba/Gbg då älsklingen fyller 20 tjohooo... och syss! jag kommer next week, fullt upp denna veckan... idag hjälpa papps med att köra massa saker till tippen (bygga muskler!) imon träffa mamms, fredag horseshow....och plugg på allt detta....jag behöver semester!!!

Har en sak som kan passa L, snurriga moster har varit i farten och krympt saker igen hmmm.... =P

aaa nää nu ska jag sätta mig i solen å läsa lite, kram kram

Tvättstuge marodör...

Herregud! Vad arg jag blir! aaa nu har jag tvättat klart..men när jag kom ner i tvättstugan var det katastrof!! ren katastrof!! Det låg kvar två äckliga väskor i "slasken" som någon glömt kvar, det var tvättmedel på tvättmaskiinerna som någon spillt och det låg kvar en massa tvättmedel i tvättmaskinen... inte direkt städat... smutsigt golv... Arg blir jag! på riktigt!! vem gör så? Det är ett utrymme för alla! Nä nu har jag tvättat rent tvättmaskinerna och skurat golvet...
Börjar jag bli "mogen nog att prata pension"??

Vi satt och diskuterade det idag i skolan.. en klasskamrat fråga mig när jag skulle börja bli vuxen.. aldrig sa jag.. men ja har tänkt en del....jag kanske redan är det? Fast ändå inte...men jag har fasen börjat tänka på pensionen.. att man kanske skulle lägga undan lite pengar i sommar... man börjar få helt konstiga prioriteringar... man (börjar) tänka på ekonomi, har ica kort... egen lägenhet... pluggar på universitetet... ett fast sällskap som ska flytta hit efter lumpen å då blir man sambo... skit... är jag mogen nog att prata pension?? vad fort det gick...

Soligt

idag igen i Växjö, tror det har blivit något fel...Har väl aldrgi sett så mycke sol sen ja flytta hit! well well... När jag vaknar varje morgon ger jag mig själv två alternativ.. antingen på med gympadojer och traska till ICA affären en kvarts promenad bort och köper frallor, eller så går jag upp och rostar bröd... idag var det fint väder = ICA + frallor...smaskens!! sitter och mumsar på en fralla nu, och läser en artikel om hur det är att vara patient inför en gruppövning idag.. så det ska jag fortsätta med, sen när jag kommer hem i eftermiddag ska jag tvätta och sedan ska jag plugga tjohoo... hur ser er dag ut?

på torsdag!....

åker ja hem å får träffa änglarna igen haha har två söta kort på dem ja måste dela med mig av hehe....
image132

Hera har väl aldrig sett mer oskyldig ut haha...

image133

Och lilla sagabaga som just surplat i sig korvstroganoff hehe sötnöt


Hej mina vänner

Känner att jag varit lite dålig på uppdatering, men! jag har inte haft något särskilt intressant att skriva heller för den delen... har pluggat pluggat pluggat heeeela veckan eftersom jag igår hade en tenta...en muntlig... och jag blev godkänd!! tjohooo!!! Sen på kvällen blev det utgång, med maskeraden ni vet hehe....eller a kändisfest! Vi börja med att göra oss iordning och sjunga singstar!! tjohooo



För er som inte fattar vad jag va utklädd till så va ja å M "brödrarna fluff" med egentillverkade hårtorkar hehe...jag va pärry höhö...



ehh jaa nu ska ja klä på mig å sen ut å gå en sväng... skönt väder... ner till waynes och ta antingen en latte eller en chailatte...spännande hehe

The dress!

MmM har ju som sagt köpt mig en klänning idag som jag helt är förälskad i!!! Här kommer en bild! dock inte med mig i den...måste sola lite först... skit va ja mår konstigt...helt typ halvt ont halvt yrsel i huvet, försökte sova lite förut gick inte bra...tog ett bad och ansiktsmask....inget hjälper...
Här är klänningen thi...... 


här är den...fin va??

pussilusss



Imorse

Var det tungt att ta sig upp ur sängen....ögonen hänger som två svarta ringar under ögonen...och jag har syndat idag...jag har köpt en till klänning...jag ska ta ett kort sen när jag sovit en stund så får ni se den =) har även redovisat en muntlig tentamen idag, pluggat pytte lite med J, ätit McD och solat en stund..måste få lite färg...ser snart genomskinlig ut...å det va skönt...varmt å gott....drömde mig tillbaka till Corfu...härliga tider.... mmm.... som sagt nu ska ja ta en power napp!

Ibland

är jag effektiv... himla effektiv... jupp blev väckt nio imorse...ja hej det här är (något ja inte uppfatta)tand mariann och din tandläkare har pratat med mig...kä??? (jag nyvaken fattar noll)...Jaha? Ja och du har ju som sagt ett antal tänder som har början till hål....(oh shit, i höstas trodde jag att det skulle räcka med flour men icke) Och jag skulle gärna vilja träffa dig idag då jag har fått ett återbud....(Okej lika bra att gå å göra detta så jag blir av med det) Upp ur sängen, på med kläder och käka frukost...sen borsta tänderna jäklans ordentligt! Å så kommer jag dit... hopp...för att göra en lång historia kort så får jag hädanefter iINTE dricka coca cola! inte ens light! INTE dricka te med mjölk i, alltså bara rent te! INTE dricka juice BARA äta godis på typ lördagar Och bara dricka caffe latte ibland..hopp.... Skölja med flour, andvända två olika tandborstar och andvända "plackers" för att göra rent mellan tänderna....puh vad mycke!! Innan har jag bara kört typ tornadon i munnen och kört runt, fort men effektivt...har jag trott höhö... kul... ont har jag i hela munnen också...men jag fick bananlack...mums...det tycker jag om...hehe...

Well!! Efter tandsköterske mötet så fick jag skutta vidare till Vianor för att som sagt byta däck på bilen... jo men visst, jag som hade förberett hur jag skulle sitta där å njuta med en kopp kaffe..haha... bananlack=inte äta eller dricka något på en timma! Och alla tidningar var upptagna.. fasen det blev verkligen inte som jag hade tänkt mig...jäkla skit.. men nästa gång jag går till tandläkarn kommer jag ha de finaste tänderna de har sett!!! nä nu ska jag förberede mig inför imorgon tjing på er...

Vad sur jag blir..

ååå har nu suttit i typ 1 timma å klickat in lite saker från forever 21 eftersom de skickar till sverige nu, toppen! dollarn står ju lågt nu också...kan inte bli bättre eller? Klicka ihop saker till mig och älsklingen för 51 dollar, det blir alltså ca 300 kr, fina saker till mig och älsklingen som snart fyller 20...okej... jag tänkte mig att frakten kanske går på en 100 kr eller nåt...haha tji fick jag..när ja skulle checka ut kom det fram hur mycket frakten skulle kosta, 44 dollar!! whaaaaat!! Typ lika mycket som sakerna kostar!! åååå nej! Tacka vet jag sverige... blä på forever...nu e ja sur... absolut inte anpassat för studenter... usch nu får de minuspoäng...

Nä nu ska jag sysselsätta min sista tid i vaket tillstånd med att läsa lite om de 4 olika formerna av allergier! Å sen upp imorgon och byta däck på bilen...eller aa hehe några verkstadskillar ska byta däck på bilen...jag ska sitta å dricka kaffe och läsa något glossigt magasin medans jag väntar...anpassat för en student? Skulle inte tro det.... men jag har en god far som ser till att hon får råd med sådant som är nödvändigt och hon själv inte kan...han är toppen...du är toppen papps! tack!!

Inlägg till min syster hehe...

Till min kära syster ang mina fina rosa påsar som E avverkar på löpande band... hehe....har kvar 1 här hemma, den håller jag hårt i...men han går vackert omkring med rosa påsar till sin lilla mobil, och nu hur stora de ska va, enligt mina mätningar här hemma är min påse ca 7cm bred och ca 13,5 cm lång hehe... Det skadar ju inte om han får någon mer manlig färg än ljust super söta ljusrosa tihi ;) 
Kanske är någon annan som är intresserad av dessa fina påsar? Älsklingen som sagt gör lumpen just nu förvarar sin mobil i dessa och hans mobil har inte fått en skråma än så länge, så ni som vet hur män behandlar sina mobiler förstår att de är mycket effektiva! Och söta! Man kan ha både mobil, ipod och kamera i dem, inte samtidigt då men a ni fattar man kan ha dem till allt! Min syster är en fena! å då menar jag fena! på att sticka! Hon har sticket ett antal saker till mig genom åren, bland annat 1 rastafaridocka (min maskot), mina fina påsar, mössa (haha jag och Älsklingen har varsin som matchar), och nu senast hade hon stickat gosiga tofflor...äsch jag tar en bild nu så får ni se...


Okej sakerna blir sig inte riktigt rättvisa på bilden...de är superfina! Syss jag vill gärna till vintern ha ett par vita såna tofflor jag har som man kan brodera hjärtan på hehe...

Prata nyss med älsklingen också...han skulle bli jätte glad för påsar hehe... och så berätta han att hans lumparkompisar också vill ha såna påsar och en av dem ärvt E´s....E tror att det skulle bli en lönsam affär syss...och så tackar han så hemskt mycket! =)

Love you syss! hälsa de andra två ulmekottarna (jag och mamma har klurat ut vad en ulmekott e, det är en ful fisk....det såg vi på ett fiskeprogramm....haha...)

Nu är det snart dax..

Att tända ljuset för Engla... För ni har väl fått smsen? Att ikväll 21.00 tända ett ljus för Engla...
Det ska iallafall jag göra.

Nu får man passa sig

när man kommer upp i åldern... har precis lyssnar på radio när jag va ute och gick, och fick höra att enligt nya forskningsrön så är risken för att utveckla den vanligaste sorten bröstcancer större efter klimateriet om man dricker alkohol. Dricker man två glas alkohol ökar risken med 30 nånting % och dricker man 3 glas ökar risken med 50 nånting %.......skrämmande siffror... efter klimateriet är det slut med alkohol.... Hu....

För att då lätta på stämningen lite så kan jag ju tipsa om en av mina favoriter från Hipp Hipp...nämligen flugan! Här är länken http://www.youtube.com/watch?v=0odNBzuWy10   eller tryck här...

pussiluss

vad har jag sysslat med

Kan ni undra, har inte lagt upp några bilder på länge, så här är ett bildspel på vad jag gjort senaste tiden hehe...


Utgång på stallarna, jag och tiffany persson (J) hahaha alla som sett hipp hipp fattar..


Nytt effektivt sett att torka kläder på när man har bråttom, häng dem i ett fönster med solsken och öppna det lite på glänt, glöm inte att vända ungefär varje kvart....hehe...


 Syss, det behövs snart nya fodral eftersom en viss herre (älsklingen) avverkar dem på löpande band i lumpen...


Jag är glad att jag får köpa på systemet, för då kan man köpa xider spring, som nästan smakar piggelin! (den ska va kall!) Och fira med älsklingen att han klara sitt baskerprov!



Jag är också glad över att jag äntligen har fått bort tvättmaskinen! Lite space i badrummet är aldrig fel!


Hahahaha

Okej vill ni se nåt kul såhär på söndagsförmiddagen? Klart ni vill....och det här tar priset...roligaste jag sett på länge! Kungen som smygröker på en nobelfest! Hur bra är det inte? Fick ont i magen...hahahaha

Länken är här:  http://www.youtube.com/watch?v=UM4tMRUjBwQ   kopiera och klistra in i adressfältet eller klicka här..


Upp å ner

är det hemma nu....suck suck...köpte mig en golvmopp igår...ja ni läste rätt.....mitt köksgolv och badrumsgolv blir så grymt mycke skönare att gå på när det är rent! Har noja på att städa just nu haha... Älsklingen har varit hos mig här i växjö i helgen...härligt å spendera lite ensam tid med varandra...
Om en timma kommer det människor hit och hämtar min tvättmaskin har sålt den, skönt! den är ju ett samlingsmoment för damm....och tar stoooor plats!
Så igår tvätta och montera jag och erik ner maskinen... och idag kommer de å hämtar den, men för att de ska få ut den måste jag riva ut halva badrummet och hallen som får ta plats i vardagsrummet så allt är en stor röra...men det blir bättre sen! Så idag, bort med tvättmaskin, ut å jogga, käka lunch, PLUGGA, och titta lite tv =)
Hur ser eran söndag ut?
Kram fia

För er som inte förstod...

Goggar = Jogging och powerwalk!

har jag nämnt att jag börjat å träna? Nej inte för att gå ner i vikt, för att bli stark!! Och pigg! Å det blir jag! Har hållt på en vecka nu, minst 1 promenad om dagen och lite intervall, tar det fortfarande lite easy efter halsflussen....inget så jag blir rent svett... å det blir det roligt... faktiskt himla roligt! Längtar redan efter morgondagens promenix....blir kanske en runt safjället....har inte varit där sedan sommaren när ja gick i sjuan...oj det är på tiden! Japp dit drar ja me mig mamms imorgon....Så! Vem är med mig nu då på att komma i form å skaffa muskler?? inga spec regler förutom (än så länge), att man bara dricker alkohol på helger, drar ner på coca cola, och ersätter med vatten, Och! Ej hoppa över frukosten! Frukost är viktigt! För att man ska orka att promenera så det så! Så nu gör vi oss starka och pigga å glada! tjohooooo

Det har hänt något...

Som alltid händer här i kba när man varit ute i stort sett en hel dal...jag är sluuutt heeeeelt sluuuuut måste sova....har lite panik dock, måste plugga, men ja har läst igenom en del farmakologi och pluggat lite topografisk anatomi.... toppen toppen... kan ju iallafall urskilja collum anatomicum och collum chirurgicum nu på röntgenplåtar, både frontalt och sida....intressant tänker ni! eller distala, mediala och proximala phalangerna... eller tummen då som bara har den distala och proximala... höhö.... och nu är min hjärna slutkörd för idag... Och jag har ett tips för er som tycker tentastress å plugg e det värsta som finns! Sitt ute å plugga! Jag får alltid myror i kroppen av att bara sitta still å plugga, men idag har ja suttit ute å det gick rent ut sagt SKIT BRA!!  Å varva det med att göra något som kräver noll seriös koncentration typ göra korvstroganoff....tänk då att det är er hjärna ni hackar sönder i bitar å så tänker ni att där hacka ja sönder kapitlet om det...å där hacka ja det om det.... så får ni lite repition samtidigt.....öhh....låter weird, men mycket effektivt!

Nej upp imorgon å ta nya krafter....här ska laddas batterier!! Å ja ska sova hos mamms imorgon, sååå jag kommer sitta å plugga.... sååå ni hör inte av mig på nåra dar nu....men ha d gott å ut i solen å ta fram era gympaskor! Nu goggar vi oss i form!!! Är ni med mig????

Silkeshänder...

ååå detta väder har tärt på mina händer, snö, varmt, blåst,regn osv.... Men idag kom en frälsning.... A hade beställt Mary Kay´s silke hand kit... å ja har alltid haft visionen att mary kay är skiiiit har aldrig riktigt gillat dem... vet inte varför.. Men oj....fick prova hennes scrub å handkräm å det känns som om jag har silkesvantar på mig...som doftar ljuvligt!! oooo.....dock ej anpassade för en studentplånbok...

En nära vän fick barn idag också... en flicka... 49 cm lång och vägde 3795 g......GRATTIS GRATTIS!!! =D

Ja älsklingen är ju ute och gör sitt baskerprov denna veckan....saknar honom å hans röst... Förstår inte vitsen med att gå flera mil, sova ute och endast få ett mål mat på 3(?!) dar....låter som tortyr i mina öron...iallafall med den packningen! men de har ju iallafall tur med vädret!!

Har precis lagat korv stroganoff å ris till mig å papps....men nu dyker jag in i farmakologinsvärld igen med ligander å agonister å gud vet vad....kram på er!

Hoommeee

aaa ja e hemma i Kba nu....å vilken rolig helg det har varit! skiiiit asså! I fredags som sagt, Tacokväll, singstar å utgång å¨Stallarna, sjuukt länge sedan jag va där å träffa massa roligt folk ja inte sett på evigheter... Å jisses vad singstar va roligt! J sjöng så det eka i hela huset....att ta i från tårna har hon verkligen visat hur det går till... Jag och E var lite mer koncentrerade hehe.... För er som undrar har jag och M kommit på vad vi ska klä ut oss till och jag lovar att jag ska visa er en bild på detta när detta sker...jag kan ju berätta att det har övats en del på österleden i helgen....hehe....

På dansgolvet ¨på Stallarna skaka vi loss så jag är grymt stel i ryggen, fortfarande! J hitta en FN soldat som hon va på dejt med X2 i lördas, ska ringa ikväll å få alla detaljer hehehehe..... Igår kväll när M åkte hem till sin stad ville ja inte vara sämre själv utan packa in katten i buren å styrde näsan norrut....träffa älsklingen å spendera ett nästan helt dygn med honom.... miss you! Å idag va vi inne i Gbg å fika med J som kommit hem från utlandet igen å D....trevligt trevligt... äntligen börjar folk som varit utomlands i månader ramla in i sverige igen hehe.... Har lämnat av Älsklingen i Kba så han åker tillbaka till Skövde igen...hans baskerprov börjar imorgonbitti...om ja e avis på honom? öhh näj! stackarn har redan stora blåsor på fötterna efter förra veckans fältvecka...jisses... nåväll! tänkte bjuda på ett kort som ni kan asgarva åt som beskriver våran kväll i fredas väldigt bra....för som sagt, en bild säger mer än 1000 ord.....


Sovmorgon

Uj idag blev det en låååång sovmorgon... hjälpte M med en sak till halv 3 inatt typ... stackars M,, C ringde dock å väckte mig vid 10... vet inte riktigt vad ja sa...men nåt bra blev det väl....vi blir iallafall minst 5 tjejer på förfest här idag hehe.. Nä nu ska ja försöka få upp M ur sängen för vi ska power walka ner på stan å sola solarium för det får jag nu för jag har slutat äta medicin hahahahah GÖTT

Tjing så länge

Chokladbollkväll

Med Hipp hipp, greys och klipp på Björn Gustafsson som tre tjejer stod å dregla över... det är ju löjligt...men skit... han e speciell....ooja.... jäkligt trevligt... jäkligt mysigt... kom på att det blir en hård helg... men rolig! himla rolig faktiskt! hehe....sen nästa helg blir tenta å plugg å helgen efter det är det "Kändisfest" hemma hos P....man ska då klä ut sig till en kändis...öhh nån som har något bra tips??

Pussiluss

Skatt

sitter och läser lite om skatten, snarare "Så här används dina skattepengar per hundralapp"...
Ni vet hur det ser ut med bostadsbrist å sånt... ehh....2kr per hundralapp går till att bygga museér, bibliotek, idrottsgrejer å sånt och 1kr och 10 öre går till att bygga bostäder! Men vad f*n....   Å hälso sjukvården är billigare än Utbildning...Å så har vi offentlig förvaltning "Under denna rubrik hittar du räntor på statsskulden samt kostnader för flera av våra departement och myndigheter. Även bistånd till andra länder ingår här". Och till det går det 11kr och 80 öre.....till sjukvården går det 12kr och 90 öre....

Alltså jag vet inte om jag tycker det är okej att bistånd till andra länder och ministerlöner ska nästan kosta lika mycket som sjukvården.... Och vet ni hur mycket som går som miljöskydd?? 40 öre..... Hur var det med klimathotet? Nä arg blir jag....riktigt arg... jag sätter mig å läser patologi istället... tjing så längre...

Lägenheten....

Håller på att ändra om lite i lägenheten....fick ju presentkort på det hederliga IKEA.....och! Nu har det änsålänge blivit såhär...inte helt klar...måste röja lite till...men jag har ju en del plugg också,, så babysteps kära vänner babysteps...

 

Som ni ser är det fortfarande lite stökigt...allt har inte riktigt hittat sin plats än...men det kommer hehe...

Idag...

Är det en speciell dag, för det är Deas födelsedag Hurra hurra hurra! hehe... Och då är det tillåtet att äta McD för det gjorde vi alltid när vi fyllde år.... hehe har två McD besök att ta igen näru kommer hem från USA honey!

image118


Du e söt när du äter glass ;)

Vååår

Asså det spritter i hela kroppen....jag får dunder energi...svett under armarna och bara njuuuter...ja vet, ja e konstig...men ja älskar när solen börjar titta fram, man tar undan vinterjackor m.m Var ute på promenad förut och såg en fjäril! en FJÄRIL!!! våren är här!! Hoppas jag får sålt min tvättmaskin nu så jag har råd att byta däck på bilen hmm hmm,.... Har även varit ute å fikat med E och J, Kollat lite på stan och jag har blivit förälskad...i en rosa skateboard... ja har stått på en skateboard 2 ggr i mitt liv och jag vill verkligen ha den...jag vill lära mig..det ser så coolt ut....här kommer jag i mina rosa converse på min rosa skateboard...coolast i världen...

har burit ner massa saker i källaren också bland annat en stor hylla i järn...säger att jag får superkrafter på våren, även slängt en massa saker så inte lägenheten ser ut som crap, å så har jag hjälpt P att hämta en vovve...sisi

Det var en uppdatering sålänge....nu ska jag diska och laga nåt krubb...på återseende!

Födelsedagen i bild...

Här kommer lite bilder från predisenterna jag fick av älsklingen...





Det var några....nu ska jag ut å gå en promenix i det fina vädret och sedan kanske ner på staden å ta en fika med J..och kanske E...vi får se....tjing så länge!

ooo äntligen kan man blogga igen..

Men nu har jag bråttom till skolan för ett grupparbete...men! jag har laddat kameran nu, så ikväll kommer lite roliga bilder hehe håll till godo pussiluss

RSS 2.0