Godis för ansiktet...

Har lite tråkigt, fick iväg pappas paket lite fortare än vad jag hade tänkt mig, så nu har jag en timmes slapp innan jag ska iväg på möte... har på mig min super sköna monki t-shirt/klänning med en maaasssaaaa gem på haha,,, min "skol t-shirt" egentligen är den nästan ful, men ack så skön..kan inte slita mig, har alla mina "hatfärger" typ....Lila, Orange och blågrön... men den får hänga med ändå haha..


Jo, tog kort på vad jag har i min necessär så här i öhh..vad kallar man det mitt emellan vinter och vår? nåväl.. hård tid för ansiktet, dricker juice och äter äpplen och en maasssa vatten varje dag! viktigt viktigt! Ni vill väl att er hy ska hålla sig så elastisk som möjlig så länge som möjligt va?
Hehe.... nåväl, detta har jag i min necessär


Okej, som ansiktscreme har jag en natt och en dagcreme från Oliv naturell som jag fick i julklapp av Anna.. Helt klart det bästa jag haft på länge. Man riktigt känner skillnaden också på dag och nattcremen. Natten är lite fetare, och jag som har ganska torrhud kan ibland ta den på dagen också...riktigt riktigt sköna! rekomenderar!

Sen fick jag en ansiktsmask av min syster i julklapp, vet inte riktigt var hon köpt den, men den heter Bergamot and mint sea mud face mask. Känns riktigt fräsch, och man känner hur pormaskarna får sig en liten fajt! hehe...

Sen har jag min älskade pincett, Sweeze heart som jag fick av älsklingens mamma, den är riktigt bra, med en grym spegel i etuiet, jag nopprar inte mina ögonbryn så ofta dock, typ varannan månad, men denna är toppen! och söt...

Sen använder jag, som de flesta, Make up Stores Cover all mix... finns ingen bättre, är perfekt! eller ja... man kan ju spä ut den lite...men ack va bra den är, jag kan på vintern, bli ganska mörk under ögonen, och denna är den som täckt det bäst hittills..

Som rouge har jag två olika jag brukar pendla mellan, NARS är den jag andvänder mest eftersom det är skönt att bara borsta på, och jäklar vad dryg den är! Håller hur länge som helst! Min är i färgen TORRID...köpte den när jag och dea var i stockholm och det är typ öhh... 2 år sen eller nåt.. och den kommer räcka ett tag till!
Men om jag har lite längre tid på morgonen brukar jag istället ta Maybelline dream mousse bluch i färgen Coral.. Här får man andvända tummen och smeta ut, blir jämt, fint och riktigt naturligt... min mamma som nästan är antismink trodde det var naturligt och hon ser minsta lilla..

Då jag är linsbärare tycker jag det kan bli jobbigt med mascara ibland, och så är jag bekväm och tycker det tar för lång tid att sättapå och ta av, + att jag gillar naturligt... Så! Ibland, färgar jag dem svarta, har dock ganska mörka, bara på sommaren om de blir blekta... sen har jag lite kajal ibland, och HM´s är faktiskt bra... mjuk, lätt att sudda ut och framförallt prisvärd. Annars nu i vinter smetar jag faktiskt lite rosebud salve på dem... det höjer dem lite och ger samtidigt näring.. mina ögon gillar det iallafall.

Denna rosebud salva kan man ju andvända till allt! Har den också på mina läppar som älskar den! Mina nagelband älskar den också. Och har ni precis som jag väldigt torra händer på vintern? Speciellt mina knogar kan torka ut, och då är denna jätte bra att smeta på...japp det var det =)

Nu är det en halvtimma kvar innan mötet... Men! Lite senare tänkte jag visa er vad jag kanske tänkte ha på mig på min födelsedag.... behöver lite tips, men så länge, håll till godo!

Kram på er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0