Dofter...

Jag är en sådan person som älskar att saker ska dofta gott, ex ljus, badskum, tvålar, tvättmedel, diskmedel, rengörningsmedel osv..... Men! jag är inget superfan av att ha parfym på mig, inga tunga iallafall då får jag lätt ont i huvudet. Men idag fick jag iallafall tag på en doftpåse som doftar vanilj ute i hallen och så köpte jag ett litet yankee candle ljus...för att tända i helgen på lördag i samband med en god middag med älsklingen..nu undrar ni väl i vilken doft? Jo Sweet Strawberry...Yankee candle har så himla goa ljus! och jag älskar hur de är utformade! Jag blev positivt överaskad att det fanns en butik i Växjö som hade dem =) Jag har sedan innan ett med doften French Vanilla som jag fick av min älskade papps när ja flytta in i lägenheten, men det tänder jag vid speciella tillfällen...typ när jag och Mollan sitter i soffan och myser en torsdag kväll :)  Visst ser ljuset härligt ut?
 
 Och papps, du kan va lugn...jag slösar inte bort pengarna, för det var verkligen ett super litet ljus =) Är man inte 20 och inte kan unna sig en flaska vin (mindre än en månad kvar), är jag väl ändå värd ett litet ljus? höhö...

Hade seminarie i morse...gissa vad som hände? Jag fick ett sånt där underbart skrattanfall igen!! Idag igen!! Men den här gången var det T´s fel, han kläckte ut en super rolig kommentar på sin gotländska mitt under seminariet när en grupp redovisa....folk måste tro att jag är helt korkad eller nåt...och jag fattar ärligt inte vad det är med mig? Jag kan bara inte SLUTA skratta! Det är hemskt..huvet ner i bänken och försöka kväva skrattet...går ju sådär bra..sitter å skakar som en höna som pickar efter mat eller nått... Men sen åkte jag och E hem och lagade oss en god middag! Sen gick vi in till sjukhuset för att träffa J och hämta kläder inför praktiken och hitta oss ett skåp... herregud alla dessa gångar ett sjukhus består av! Och jag ska gå i dessa helt själv när man jobbar natt....ser jag fram emot det? Öhh....skulle INTE tro det....=P men en vanesak inför sommaren oooja =) Sen gick vi in till stan och letade efter present till E´s älskling som har samma namn som min älskling...en väldans massa E runt omkring mig nu...en slump??

Inatt var föresten Molly sådär jobbig igen...hon sover ju inte...har hört någonstans att katter som blir dementa börjar röra sig på natten...eller så vill hon bara att jag ska lära mig att gå upp tidigt...well...innan jag lägger mig ska jag fylla upp hennes matskål till max så hon inte kan väcka mig pga av det imorgonbitti iallafall! Nä...nu ska jag duscha och sen ska jag lägga mig och sooova huur trött som helst... nya tag imorgon...slutar dock vid 12, då ska jag och P åka å handla mat på City gross..sen hem, städa inför älsklingens ankomst och antagligen sova en stund, sen göra mig fin, kanske blogga lite, läsa om kirurgi, som jag föresten ska göra sen också..finns inget bättre sett att somna på! Men jag måste vara förberedd inför praktiken...attans också...Så godnatt era sötisar och sov gott....over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0